Det kan være udfordrende at drive både familie og virksomhed – men det er bestemt ikke umuligt. Ved at lære at skrive en god pressemeddelelse kan du få dit produkt og din nyhed ud over rampen. Læs mere her og bliv klogere! 

Din familie er selvfølgelig din guldklump, men du har også et andet hjertebarn: Din virksomhed og dine produkter. Uanset hvad du sælger, kan det være nyttigt at lære at skrive en god pressemeddelelse. Det kan nemlig være en hurtig og effektiv måde at generere omtale omkring et produkt eller en nyhed, og i sidste ende optimere dit salg. 

Sådan skriver du en pressemeddelelse 

Pressemeddelelse som genre er faktisk lidt af en kunstform, og det kan være en udfordring, hvis du ikke er journalistisk eller kommunikationsmæssigt uddannet. Men du er en fighter, der kan klare lidt af hvert på både familie- og karrierefronten, så du kan selvfølgelig godt. 

Det vigtigste, som du skal vide er, at en pressemeddelelse skal formidle en nyhed klart og tydeligt, så der ikke hersker nogen tvivl om budskabet. Den skal vinkles, så den virker aktuel og fængende, for den skal jo fange alle de danske mediefolk, der skal bringe den videre i nyhedsstrømmen. 

Få hjælp af et professionelt bureau 

Hvis du alligevel føler, at det er en stor mundfuld at gabe over, kan du heldigvis også få hjælp til at skrive din pressemeddelelse. Der findes nemlig professionelle bureauer, bestående af både medie- og kommunikationsfolk, som kan hjælpe dig gennem hele processen. 

Du kan således betale for at få hjælp til at skabe din pressemeddelelse, både på idéplan og i forhold til den konkrete tekstforfatning. De kommunikationskyndige sørger for, at retorikken og grammatikken er helt på plads, og mediefolkene hjælper nyheden eller produktet ud i livet.